אנשים רבים עוסקים במקצועות חופשיים כמו : סוכני ביטוח, יועצים פנסיונים, יועצים כלכליים, יועצי השקעות, יועצי כלכלת משפחה מתווכים וכדומה. הלקוחות של בעלי עסקים אלו הם הכל, הלקוחות הם צינור החמצן שלהם לפרנסה וליציבות של העסק והם צריכים כל הזמן לתחזק ולהגדיל את הפורטפוליו של הלקוחות שלהם וצריכים למצוא פתרונות יצירתיים איך להגיע ללקוחות נוספים.
כמובן, עושים שיווק ישיר, שיתופי פעולה ואף מחפשים איך לתת ערך מוסף ללקוחות שלהם על ידי ידע מקצועי וניסיון אישי מהעבודה שלהם.
מניסיוני, בעלי מקצועות חופשיים כגון : סוכני ביטוח, מתווכים ויועצי כלכלת משפחה מגיעים להרבה לקוחות שצריכים ייעוץ משכנתאות. יועץ פיננסי או מתווך שייש לו את הידע בתחום ייעוץ המשכנתאות יכול לתת להוסיף ערך מאוד גדול ללקוחתיו ואף להגדיל את הפרנסה שלו באופן ישיר ובאופן עקיף, כלומר :
א. באופן עקיף – בכך שבמידה והלקוח שלו מתעניין בייעוץ משכנתא ולא התעניין בתחום של ביטוח, אותו סוכן ביטוח שהצליח למכור או לתת שירות של ייעוץ משכנתאות ללקוח שלו ייהנה גם מלקוח חדש שצריך ביטוח משכנתא וכמובן משם הדרך קצרה לשאר הביטוחים של המשפחה של הלקוח שלו.
ב. באופן ישיר – אותו סוכן ביטוח ייהנה מהכנסה נוספת של יועץ משכנתאות שנעה בממוצע בשוק בין,3,000 ש"ח ל – 7,000 ש"ח לעסקה, עמלה מכובדת שמביאה תוספת להכנסה החודשית של המשפחה.
דוגמא זו נכונה להרבה אנשים בעלי מקצועות חופשיים ואף לאדם שייש בידיו את הידע של ייעוץ משכנתאות יוכל גם לסגור יותר עסקאות בתחומו וגם יוכל להגדיל את ההכנסה על ידי עיסוק במקצוע מבוקש שתושבים רבים במדינת ישראל צריכים.