קופת גמל להשקעה

החל מנובמבר שנת 2016, אישר משרד האוצר את שיווקה של קופת גמל חדשה שמהווה אלטרנטיבה לחיסכון פרטי. כספי החיסכון בקופה זו, ניתנים למשיכה בכל עת, אך מי שמושך את כספו יחויב במס רווחי הון על רווחי הקופה. אם החוסך יבחר למשוך את הקצבה מגיל 60, הוא יהיה פטור מתשלום מס.קופות גמל להשקעה יכולות להוות עוגן נוסף לאנשים שכבר יש להם קופת גמל, אך מעוניינים כי ההכנסה שלהם בזמן הפרישה והלאה, תהיה גבוהה יותר ובהחלט זו הדרך הנכונה.

 

אם אתם חוסכים בקופת הגמל ובמהלך החיסכון, אתם פתאום זקוקים להלוואה ע"ח הכספים שנמצאים אצל קופת גמל להשקעה? גובה ההלוואה, יהיה עד ל-80% מגובה החיסכון ותינתן לתקופה מקסימאלית שלא תעלה על 7 שנים. לגבי תנאי ההלוואה תוכלו לברר בחברת הביטוח או בחברת ההשקעה שבה פתחתם את הקופה.

 

אז למי למעשה מתאימה קופת גמל עבור השקעה?

 

חשבו על תכנית חיסכון לטווח ארוך מבלי לשייך את קופת גמל להשקעה כי אם לחיסכון ארוך טווח או קצר טווח, אם לילדים, ללימודים לנכדים, דירה, עזרה בחתונה, או להשלמה לקצבה החודשית לפנסיה.תוכלו אף להפקיד עבור כל אחד מבני המשפחה לפי שמו ומספר הזהות שלו כספים לקופה זו שהיא למעשה השקעה או חיסכון.

 

רוב חברות ההשקעה וכן חברות הביטוח, מאפשרות לעמיתים, לפתוח קופת גמל להשקעה. אין מגבלה נכון להיום, על תקרת הפקדה וחברות ההשקעות,סבורות, כי תקרה זו, תגיע בהמשך בכדי לבצע הגבלת תכנון מס רווח הון.

 

ההבדל בין קופות הגמל המיועדות להשקעה

 

תמיד תוכלו לבצע שינוי מוטבים והגדרתם בקופת הגמל שלכם, אשר מיועדת להשקעה. יש לציין כי קופות אלה נבדלות אלה מאלה, למשל בגובה דמי הניהול ובתקנון קופת הגמל שמיועדת להשקעה, בתמהיל ההשקעות ודמי הניהול. בחירה בקופת הגמל, הינה בחירה אישית שנובעת מצרכים ומאפיינים שונים של העמית. יש לציין, כי כבר הושקעו מיליוני שקלים בקופות הגמל המיועדות להשקעה ומדובר בבשורה של ממש בשוק ההשקעות עם האפשרות לתוספת פנסיונית. ישנם כאלה שבחרו בהפקדות גבוהות בקופה זו למטרת הכנסה לאחר פרישה, או כאלה אשר רואים בחיסכון גמל ייחודי זה כתוספת לפנסיה שתהיה להם בפרישתם.

עומרי קפלן, מספר רשיון: 017869553

יגאל אלון 120 תל אביב , קומה 3

שמעת, וראית

מוזמן להשאיר פרטים ונבדוק איך ניתן להשיג לך את העסקה הכי טובה או בטלפון: 073-3856507

מאמרים
גלילה לראש העמוד

התקשרו
050-6382991
או השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן