איך שמאות חדשה יכולה לשפר לנו את הריביות של המשכנתא

לקוחות רבים עושים מחזור משכנתא או לוקחים משכנתא נוספת לאחר מספר שנים שרכשו את הנכס שלהם. אחד הדברים שבמקרים רבים קורים, שערך הנכס שקנו לפני מספר שנים עלה במשך השנים או לחילופין שסכום הכסף שחייבים לבנק בפועל נקטן. גובה הריביות בבנקים נקבע על פי מספר קריטריונים כמו למשל : עלות הרכישה של הכסף להלוואה שהבנק שילם, עלויות תפעוליות קבועות שאותן הבנק מכניס לנוסחה שבה הוא מחשב את גובה הריבית שהוא יגבה מלקוח כזה או אחר וכדומה.
שיקול נוסף, שרבים לא מספיק נותנים עליו את הדעת ולא יודעים שהוא מאוד תלוי בנו הלקוחות זה השיקול של אחוז המימון מהנכס.
אחד השיקולים העיקרים בתמחור של ריביות להלוואת משכנתא או הלוואה לכל מטרה זה סכום ההלוואה שנלקחת בפועל מהבנק ביחס לשווי הנכס הנרכש או הנכס הקיים. כלומר המדרגות נעות באופן הבא :
 
75% מימון – נחשב לרמות הדירוג גבוהה של מימון עבור הבנקים ולכן תמחור הריביות יהיה בהתאם ויהיה הכי גבוה ביחס למה שהבנק מוכר.
 
70% מימון – נחשב לרמה טובה בהרבה מאשר 75% מימון עבור הבנקים וברוב המקרים הריביות יהיו טובות באופן  משמעותי באחוז מימון זה, אפילו שמדובר על 5% מימון נוספים בלבד.
 
60% מימון – נחשב לרמת מימון סבירה וטובה עבור הבנקים ובאחוז מימון זה גם הבנקים הקטנים יכולים להיכנס לתחרות ואף להביא עסקאות טובות יותר במקרים מסויימים מאשר הבנקים הגדולים.
 
45% מימון ומטה – נחשב לאחוז המימון הטוב ביותר עבור הבנקים, מבחינתם ברמה זו הם יכולים לתת ללקוחות את הריביות הטובות ביותר עבור הלוואה למשכנתא או לכל מטרה.
 
חשוב להדגיש, שבמקרים רבים, אם הלקוח יעשה שמאות חדשה והשמאי ייתן מחיר גבוה יותר עבור הנכס אחוז המימון ייחשב מהערך החדש של השמאי ולא לפי מה שהייה בעבר שהנכס נרכש. במקרים רבים גם ללקוחות הקונים דירה חדשה מקבלן משתלם לאחר קבלת טופס 4 להזמין שמאי מטעם הבנק שייתן הערכה חדשה על הנכס ובכך להוריד את אחוז המימון ובכך לשפר את תנאי ההלוואה של שהבנק יציע לכם וזה גם נכון עבור דירות יד שנייה שהערך שלהם עלה במשך השנים שעברו.

הכותב רושם את דעתו בלבד ואין הכתוב מחליף ייעוץ מקצועי, על ידי יעוץ כלכלי או יועץ משכנתא מקצועי. 

למידע נוסף או התייעצות ראשונית ללא כל התחייבות אתם מוזמנים ליצור קשר איתנו בטלפון 03-5298779 

כל מי שלוקח היצע מהכתוב עושה זאת על דעת עצמו ולא יבוא בטענות או מענות לכותב או לעורך הפוסט ולוקח את מלוא האחריות על עצמו – ט.ל.ח.

גלילה לראש העמוד

התקשרו
050-6382991
או השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן