שיקולים אומוציונלים ברכישת נכס ולקיחת משכנתא

ברכישת נכס למגורים ישנם שיקולים רציונלים ושיקולים אומוציונלים.
רבים מהלקוחות אומרים לעצמם כי אם ירכשו דירה לפחות בסופו של יום תישאר בידיהם דירה ושכר הדירה לא יילך לצד שלישי כמו שקורה בהשכרה של נכס למגורים. אישית אני חושב שטענה זו נכונה בחלקה ויש בטענה זו הרבה הטעייה מכיוון שברוב המקרים החזר המשכנתא יהיה גבוה יותר משכר הדירה אותה משלמת המשפחה אלה אם הפריסה של המשכנתא תהיה ארוכה מאוד דבר שאני לא ממליץ כשההמלצה שלנו להתכנס לטווח של מקסימום 20 שנה בפריסת המשכנתא.

ברכישת הדירה מלבד השיקול הרציונלי שהצגתי בפוסט זה, ישנם לא מעט שיקולים אומוציונלים כגון :

שיהיה בית משלנו, גינה משלנו או איזו מרפסת שתהיה שלנו, מקום שלא נצטרך לעבור ממנו וכדומה.

השיקולים האומוציונלים הם מאוד נכונים ואני גם חושב שברובם הם נכונים וחשוב לקחת אותם בחשבון אך למטבע ישנם שני צדדים וחשוב להבין כי ברכישת דירה (להוציא דירות להשקעה ודירות ללא משכנתא) אנו מכניסים את עצמנו להתחייבות מאוד גדולה לבנק או כל גוף מימון אחר בישראל שאליו משועבדת הדירה שלנו וזה עולה לנו לא מעט כסף לאורך השנים.

כמובן שייש גם שיקולים כלכליים ברכישת נכס ושיקולים אלו צריכים להנחות אותנו בעיקר בזמן רכישת הנכס כי הגישה הנכונה צריכה להיות, שבקניית נכס אנו עושים עסקה שצריכה להיות תמיד על המדף במידה והקונה עם המחיר הנכון יגיע, מכיוון שבסופו של יום לא בטוח בכלל שלא נוכל לעשות עסקה טובה בהרבה עם הכסף ששילמנו מקדמה לרכישת הבית עם מינוף מאוד גבוה כמו ברוב המקרים.

הכותב רושם את דעתו בלבד ואין הכתוב מחליף ייעוץ מקצועי, על ידי יעוץ כלכלי או יועץ משכנתא מקצועי. 

למידע נוסף או התייעצות ראשונית ללא כל התחייבות אתם מוזמנים ליצור קשר איתנו בטלפון 03-5298779 

כל מי שלוקח היצע מהכתוב עושה זאת על דעת עצמו ולא יבוא בטענות או מענות לכותב או לעורך הפוסט ולוקח את מלוא האחריות על עצמו – ט.ל.ח.

גלילה לראש העמוד

התקשרו
050-6382991
או השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן