סעיף שחשוב להתעקש עליו בחוזה קניית נכס לפני לקיחת המשכנתא

לפני רכישת הנכס, חשוב שנבין מהו אישור עקרוני ולמה צריך להיזהר בעסקה גם לאחר קבלת הבטחה מבנק כזה או אחר לקבלת הכסף.
רבים מלקוחותי, בטוחים שאם יתקבל אישור עקרוני לקבלת הכסף זה אומר בוודאות מוחלטת שהם יקבלו את המשכנתא, אך בפועל זה לא מדוייק ולכן חשוב לפני חתימת העסקה לדעת שאין זה כך ולנסות להכניס לחוזה סעיף שאומר אם אין משכנתא העסקה מבוטלת וההון העצמי שהועבר על ידינו כקונים לצד המוכר חוזר במלואו כי זה לא באשמתנו שהבנק חזר בו מהעסקה.
 
מניסיוני מוכרים רבים לא מוכנים להכניס סעיף זה לחוזה ולכן חשוב להעיר את עיניו של העורך דין שיראה האם יש ניסוח שאפשר לפרש בצורה זו במידה והבנק יחזור בו והכסף לא יגיע אלינו.
כמובן גם אם בסופו של דבר החלטתם לעשות את העסקה בלי סעיף זה חשוב שנדע על מה אנחנו חותמים ולתכנן מראש מה עושים במידה והבנק חוזר, כמו תוכנית גיבוי.
כפי שציינתי במאמרים קודמים ואני מציין גם פה, התכנון של העסקה מאוד חשוב ויכול לעזור לנו לא רק לחסוך עשרות אלפי שקלים ויותר אלה גם למנוע מאיתנו להפסיד עד עשרות אלפי שקלים ויותר שזה חשוב לא פחות.
לכן, לפני החתימה על החוזה המלצתי היא לשאול את העורך דין אם ניתן להוסיף סעיף שאומר שבמידה ולא ניתן לקבל הלוואת משכנתא על הנכס מותר לי כקונה לסגת מהעסקה.
 
התוכן המופיע במאמר זה ולרבות כל מידע, הערכה, המלצה ופרשנות הם עפ"י שיקול דעתו הבלעדי של הכותב ואין הכותב אחראי לטעויות מכל סוג שהוא או לנזקים שיגרמו למסתמך על מידע מאמר זה בלבד.
הכותב עשה כל מאמץ לשמור על דיוק הנתונים והמידע במאמר זה, אך אין הכותב אחראי בכל צורה שהיא לשימושי הקורא במידע והקורא לא יבוא אל הכותב או העורך בטענה או תביעה כלשהי.

הכותב רושם את דעתו בלבד ואין הכתוב מחליף ייעוץ מקצועי, על ידי יעוץ כלכלי או יועץ משכנתא מקצועי. 

למידע נוסף או התייעצות ראשונית ללא כל התחייבות אתם מוזמנים ליצור קשר איתנו בטלפון 03-5298779 

כל מי שלוקח היצע מהכתוב עושה זאת על דעת עצמו ולא יבוא בטענות או מענות לכותב או לעורך הפוסט ולוקח את מלוא האחריות על עצמו – ט.ל.ח.

גלילה לראש העמוד

התקשרו
050-6382991
או השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן