משכנתא או שכר דירה? מה עדיף

רבים מתלבטים אם עדיף להם להתחייב על תשלום משכנתא ולרכוש דירה שתהיה בבעלותם או לחילופין להמשיך לשלם שכר דירה?. כמובן שקיימים יתרונות ברכישת נכס ותשלום משכנתא ויש גם יתרונות בהמשך תשלום שכר דירה בלי להתחייב לתשלומי משכנתא בכל חודש וחודשו לבנק.

אם זאת, אני חושב שההחלטה היא קודם כל צריכה להיות מוכוונת משיקולים נוספים מלבד השיקול הכלכלי, כגון : שלילדים יהיה יצבות ויגדלו במקום אחד, חוסר הרצון להעביר את הדירה בכל מספר שנים וכדומה.
מלבד זאת, מבחינת השיקול הכלכלי יהיה השלכות לשני הכיוונים מה עדיף וגם זה מאוד אישי כי לאחד יש דרך להרוויח הרבה מאוד כסף כשיש לו הון נזיל ולשני אין, אם זאת ברכישת דירה יש יתרון מאוד בולט שאז המשפחה לא חשופה לשינויים של שוק הנדל"ן וכך הם מנטרלים את העליית ערך באזור בהם הם רוצים לקנות במידה (כמובן שהשוק גם יכול לדחוף הפוך כלפי מטה וכך ייוצר הפסד).

אני אישית, תומך ברכישת נכס למשפחה גם אם הנכס להשקעה ועדיף שיהיה באזור בו הם מעוניינים לחיות יום אחד ברכישת נכס שיהיה למשפחה בכך הם ישמרו על ערך הנכס והשוק לא יוכל לתעתע בהם או לחילופין במצב בו יהיו עליות מחירים אגרסיביות למעלה הם לא יעמדו עם שוקת שבורה ולא יוכלו לרכוש את הנכס באזור המגורים בו הם מעוניינים (כמובן יש גם אפשרויות אחרות לשמור על ערכו של הכסף מול השינויים של הנדל"ן אך מחוסר הבנתי בהם לא ציינתי אותם).
שמגיעים אלי לקוחות עם השאלה הזו אני תמיד אומר שחשוב שילכו למספר אנשי מקצוע בתחום ההשקעות ובתחום הנדל"ן וכך יוכלו לאחר שיאספו ידע רב בתחום לקבל את ההחלטה המושכלת ביותר על מנת לבחור את האלטרנטיבה הטובה ביותר בשבילם.

אין ספק שזו החלטה קשה אם עדיף לשלם משכנתא או שכר דירה ואין עליה תשובה חד משמעית.

הכותב רושם את דעתו בלבד ואין הכתוב מחליף ייעוץ מקצועי, על ידי יעוץ כלכלי או יועץ משכנתא מקצועי. 

למידע נוסף או התייעצות ראשונית ללא כל התחייבות אתם מוזמנים ליצור קשר איתנו בטלפון 03-5298779 

כל מי שלוקח היצע מהכתוב עושה זאת על דעת עצמו ולא יבוא בטענות או מענות לכותב או לעורך הפוסט ולוקח את מלוא האחריות על עצמו – ט.ל.ח.

גלילה לראש העמוד

התקשרו
050-6382991
או השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן