מספר נקודות שצריך לשים לב לפני רכישת הנכס

רכישת נכס במדינת ישראל זו עסקה מאוד יקרה למשפחה הממוצעת, אולי היקרה ביותר שאדם יעשה בחייו. כל אדם וכל משפחה רוכשים את הנכס משיקולים שונים ואף מכניסים הרבה שיקוליים רגשיים לתוך העסקה מה שגורם במקרים רבים לעוגמת נפש בלתי רגילה ואף לנזגק כלכלי בדיעבד.

בפוסט זה, אתן מספר נקודות מניסיון חיי ומניסיונם של לקוחותי ואנשי מקצוע שונים שאני מכיר שיוכלו לעזור לכם להימנע מאותם מוקשים שעומדים לפניכם ברכישת הדירה. אם זאת חשוב לי לציין, שיישנם עוד נקודות רבות שעליהן צריך לתת את הדעת ולכן אני ממליץ להתייעץ לפני קבלת ההחלטה עם אנשי מקצוע מתאימים ולא להסתמך רק על הנקודות שנתתי.

הנקודות השונות הן :

1. ראה את עסקת הנדל"ן כעסקה להשקעה גם אם אתה מתכוון להתגורר עם בני משפחתך בנכס.

2. תזכור שייש עוד נכסים שאתה תאהב ולכן חשוב לא להיקשר רגשית לנכס ספציפי שאתה עומד לרכוש, אחרת אתה נותן הרבה כח לצד השני שעומד מולך בעסקה.

3.תבדוק האם לא משתלם לך לוותר על רכישה בתמורה להשקעת הכסף באפיקי השקעה אחרים שיניבו לך ולמשפחתך כסף גדול יותר.

4.קח בחשבון את חישוב כל העלויות של העסקה כולל מתווך, שמאי, עלות מימון העסקה לאורך חיי המשכנתא, עלויות שיפוצים במידה ותצטרך ואף עלויות בלתי צפויות.

5.השווה את המחיר ללפחות שלושה נכסים דומים באזור עדיף באותו רחוב ואם לא אז באותה השכונה וכדומה.

6.בדוק את הנגישות למרכזים מסחריים, בתי ספר, גנים, כבישים ראשיים וכדומה זה מעלה את סיכוייך לעשות עסקת נדל"ן שביום מן הימים יהיה לה רווח הון. 

ששת הנקודות שציינתי, הינן נקודות שאני בודק אותן בכל עסקה שאני או אחד מאנשי המקצוע שאני מכיר עושים כאשר בוחנים את טיבה של העסקה בצד כדאיות העסקה.

אישית אני ממליץ לכל אדם לבחון את האלטרנטיבות הפיננסיות שלו לפני סגירת העסקה ולזכור שלא כל מה שנוצץ הוא זהב ולכן חשוב לבחון את העסקה עם עינים פקוחות ועם כמה שפחות רגשות מעורבים.

הכותב רושם את דעתו בלבד ואין הכתוב מחליף ייעוץ מקצועי, על ידי יעוץ כלכלי או יועץ משכנתא מקצועי. 

למידע נוסף או התייעצות ראשונית ללא כל התחייבות אתם מוזמנים ליצור קשר איתנו בטלפון 03-5298779 

כל מי שלוקח היצע מהכתוב עושה זאת על דעת עצמו ולא יבוא בטענות או מענות לכותב או לעורך הפוסט ולוקח את מלוא האחריות על עצמו – ט.ל.ח.

גלילה לראש העמוד

התקשרו
050-6382991
או השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן