מדריך לגיוס הון עצמי

משפחות רבות בישראל מרוויחות מספיק כסף בשביל לעמוד בתשלומים של המשכנתא, רבים אף משלמים שכירות גבוהה יותר ממה שהיו משלמים משכנתא על אותו הנכס בדיוק, אך אחת הבעיות הגדולות היא סכום הכסף הראשוני שהמשפחה צריכה להביא לשולחן.
אצל משקיעים הבעיה היא קטנה יותר, כי אמנם הם יכולים לקבל בין 50% – 60% אחוז מימון עבור הנכס השני, אך מהצד השני הם יכולים להשלים את היתרה על ידי הגדלת המשכנתא על הנכס הראשון. אז מה עושים?.
 
מניסיוני יש מספר אפשרויות :
 
אפשרות ראשונה – לקיחת הלוואה להגדלת ההון העצמי, הבעיה עם כך, שהבנקים לא אוהבים זאת וזה פוגע ביכולת ההחזר של הלקוח ויכול להגביל במקרים רבים את האפשרויות כי כיום החוק מאפשר עד להחזיר עד כ – 40% מההכנסה נטו של המשפחה, משכנתא + הלוואות אבל זה יכול להוות במקרים רבים פתרון ראוי.
 
אפשרות שנייה – בדיקה אם יש לכם כספים שאתם לא מודעים אליהם ולכך יש שתי דרכים מקובלות :בדיקה על ידי הוצאה של מסלקה פנסיונית ובדיקה עם גורם מוסמך מה ניתן להוציא ולהשתמש כהון עצמי נוסף.בדיקה עם הרואה חשבון או היועץ מס שלכם אם מגיעים לכם החזרי מס ממס הכנסה, יש מקרים שמדובר בלא מעט כסף, או בהשלמות שזה גם עוזר במקרים רבים.אפשרות שלישית – שעבוד נכס של ההורים ושימוש בכסף לטובת הילדים להשלמת הון עצמי, מצב אפשרי מבחינת הבנקים ופתרון ראוי בהחלט למשפחה שחסר לה השלמה לרכישת הנכס.
את האפשרויות ניתן לבדוק עם אנשי המקצוע השונים, כל אחד בתחומו.

הכותב רושם את דעתו בלבד ואין הכתוב מחליף ייעוץ מקצועי, על ידי יעוץ כלכלי או יועץ משכנתא מקצועי. 

למידע נוסף או התייעצות ראשונית ללא כל התחייבות אתם מוזמנים ליצור קשר איתנו בטלפון 03-5298779 

כל מי שלוקח היצע מהכתוב עושה זאת על דעת עצמו ולא יבוא בטענות או מענות לכותב או לעורך הפוסט ולוקח את מלוא האחריות על עצמו – ט.ל.ח.

גלילה לראש העמוד

התקשרו
050-6382991
או השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן