למרות הדעה הרווחת – כיום משתלם ברוב המקרים לקחת את המשכנתא בזכאות משרד השיכון

רבים מהלקוחות ואף יועצי המשכנתאות אינם ממליצים לקחת את הלוואת הזכאות של משרד השיכון לרוכשים חדשים שזכאים להלוואה זו ואישית אני חושב שברוב המקרים הם טועים.
אתחיל בהסבר על מסלול ההלוואה של משרד השיכון : זכאות משרד השיכון היא הלוואה הניתנת לזכאים על פי מספר קריטריונים שתוכלו לבדוק בקישור הבא : http://www.moch.gov.il/siyua_bediyur/mashkanta/Pages/siyua_lemishpachot_vatikot.aspx#GovXParagraphTitle1

הלוואה זו ניתנת לרוכשי דירה בפעם הראשונה העומדים בתנאי הזכאות שאותה מחליטים במשרד השיכון והבינוי. הלוואה זו היא הלוואה הצמודה למדד המחירים לצרכן שכיום לתקופה של 20 שנים היא עומדת על סך של 3% ריבית + מדד.

אז אני מניח שאתם שואלים את עצמכם, אם הריבית היא 3% ואנחנו מסוגלים לקבל ריבית נמוכה יותר, אז למה בכל זאת ממליצים בפוסט זה לקחת את ההלוואה הזו?.
התשובה לכך, היא שכמו שציינתי בכותרת הפוסט, שזו הלוואה שברוב המקרים משתלם לקחת אותה, אך כמובן לא תמיד ויש לבדוק כל מקרה לגופו עם יועץ משכנתאות שמוסמך לכך.
היתרון הגדול ביותר של הלוואה זו שהיא ללא עמלות פירעון מוקדם, שזה יתרון עצום שהמציאות כבר הוכיחה שרובנו ממחזרים את המשכנתא לפחות פעם אחת לאורך כל התקופה ולכן עמלות הפירעון המוקדם תתפוס מקום נכבד בהחלטה של כדאיות המחזור משכנתא ולא פחות מכך עלולה לעלות לנו הרבה כסף ולכן לדעתי האישית ברוב המקרים משתלם לנצל את ההזדמנות הזו ולקחת את ההלוואה על מנת להימנע מפוטנציאל קנסות של פירעון מוקדם.

*חשוב לי לציין, כי ההחלטה אם לקחת הלוואה כזו או אחרת היא החלטה שתמיד חשוב לברר מה האלטרנטיבה בשוק להלוואה אחרת, כמו ההחלטה בין הלוואה צמודה למדד להלוואה שאיננה צמודה למדד שגם כאן ההחלטה היא אף פעם לא חד משמעית ולכן אני רוצה להדגיש שאין הפוסט הזה בא להחליף ייעוץ פיננסי או ייעוץ משכנתאות על ידי יועץ משכנתאות מקצועי וממליץ לכם לבדוק את האפשרויות שלכם עם איש מקצוע מוסמך כי בכל מקרה ההחלטה עשויה להיות שונה ולכן אני מחוייב לציין כי במידה והחלטתם להסתמך על הפוסט הזה בלבד האחריות תהיה עליכם בלבד ולא תבואו אל כותב הפוסט או העורך בטענות.

מאחל מזל טוב והצלחה רבה ברכישת הדירה החדשה.

הכותב רושם את דעתו בלבד ואין הכתוב מחליף ייעוץ מקצועי, על ידי יעוץ כלכלי או יועץ משכנתא מקצועי. 

למידע נוסף או התייעצות ראשונית ללא כל התחייבות אתם מוזמנים ליצור קשר איתנו בטלפון 03-5298779 

כל מי שלוקח היצע מהכתוב עושה זאת על דעת עצמו ולא יבוא בטענות או מענות לכותב או לעורך הפוסט ולוקח את מלוא האחריות על עצמו – ט.ל.ח.

גלילה לראש העמוד

התקשרו
050-6382991
או השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן