למה חשוב להשאיר חלק מההון העצמי בבית גם במחיר של לקיחת משכנתא גדולה יותר

רוב הלקוחות שמגיעים אלי למשרד מעוניינים להשתמש בכל ההון העצמי שייש להם העיקר לא להגדיל את סכום המשכנתא, הם מחפשים להקטין אותה והעיקר להיות בידיעה שהלוואת המשכנתא שלהם תהיה קטנה ככל האפשר. גישה זו היא גישה סבירה למי שאין לו אלטרנטיבות אחרות ויתרה מכך, היא מתאימה למישהו עם חיים ברמת וודאות מאוד גבוהה שבטווח הזמן הקרוב ייכנס כסף נוסף שיהווה בסיס להון עצמי שישאר אצל האדם או המשפחה פרמטר, שאני רואה בו משהו מאוד חשוב כחלק מהתנהלות פיננסית של אדם או משפחה.

אדם שאין בידו הון עצמי, הוא חשוף לטלטלות גם אם הטלטלה הקטנה ביותר קורת ותרחיש לא צפוי גם עם קטן בעולם הפיננסי הפרטי של האדם קורה אותו אדם או משפחה נמצא בבעייה והוא צריך למצוא פתרון לכספים ממקורות חיצוניים כגון : הלוואות מחברים, משפחה או לחילופין בדרך הכלה ממוסד פיננסי.

חיסרון נוסף, שבמידה ואדם יירצה לקחת בשלב מאוחר יותר הלוואות הגופים הפיננסים יראו אותו כלקוח יותר מסוכן כי אין בידיו נזילות ובימים אלו אנו רואים כמה כאב ראש יש גם לאנשים שהם נחשבים בעינינו כטייקונים שאין להם נזילות אך נכסים יש להם גם ברמה האישית וגם ברמה שהחברות שבבעלותם מחזיקות.

להון עצמי שנשאר בידי משפחה או אדם פרטים יש מספר ייתרונות :

א. במידה ואין מוסד שנותן לך הלוואה תמיד תוכל לקחת מההון העצמי שלך.
ב. כל אדם או מוסד פיננסי שמלווה לצד אחר כסף, מאוד שמח לדעת שייש לצד השני כסף נזיל שאותו הוא יכול להחזיר לו באופן מיידי.
ג. מינוף על ידי שעבוד ההון העצמי, ניתן בבנקים גם לשעבד תיקי השקעות או חיסכונות כנגד הלוואות מה שנותן אפשרות לקבל הלוואות גדולות יותר ואף בתנאים טובים יותר מהלוואה ללא ביטחונות, כמובן יש לסייג שהמשכנתא כנראה תהיה זולה יותר ממקרה זה ולכן חשוב לקבל החלטה כמה משכנתא אנו מעוניינים לקחת לפני החתימה על החוזה עם הבנק.
ד. הון עצמי מאפשר לך את יכולת הגמישות שלא להישאר במקום שלא טוב לך כי יש לך מספר חודשים שתוכל להתארגן מחדש ובינתיים לשלם את ההחזרים החודשיים מהכסף שנשאר בצד.

אישית אני מאוד ממליץ ללקוחותי להישאר נזילים, כל עוד יש ביכולתם, אך חשוב להדגיש שהנזילות לא צריכה להגיע בתמורה להלוואה רגילה שהיא קצרת מועד ומאוד יקרה ולכן אין לראות החלטה זו כמשהו וודאי ואין לקבל אותה ללא ייעוץ פיננסי פרטני על ידי איש מקצוע.

הכותב רושם את דעתו בלבד ואין הכתוב מחליף ייעוץ מקצועי, על ידי יעוץ כלכלי או יועץ משכנתא מקצועי. 

למידע נוסף או התייעצות ראשונית ללא כל התחייבות אתם מוזמנים ליצור קשר איתנו בטלפון 03-5298779 

כל מי שלוקח היצע מהכתוב עושה זאת על דעת עצמו ולא יבוא בטענות או מענות לכותב או לעורך הפוסט ולוקח את מלוא האחריות על עצמו – ט.ל.ח.

גלילה לראש העמוד

התקשרו
050-6382991
או השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן