יתרונות וחיסרונות של מסלול הפריים

מסלול הפריים נחשב למאוד פופולרי בקרב לוקחי המשכנתאות, הוא נשמע כמסלול שמאוד קוסם לקחת אותו ואנשים לוקחים אותו במקרים רבים מהסיבות הלא נכונות.

ריבת הפריים מחושבת על פי הנוסחה הבאה =ריבית בנק ישראל + 1.5% מרווח שאותו קובעים הבנקים והוא יכול גם להשתנות.

היתרון של מסלול הפריים שבמסלול זה אין עמלות פרעון מוקדם ויש ללקוח את האפשרות לפרוע אותו בכל עת ללא קנס וכיום מסלול זה נחשב למאוד מושך בגלל הריבית הנמוכה שקיימת במשק הישראלי ולכן הוא מושך אליו לקוחות רבים שחושקים במסלול זה.

השאלה האם המסלול הזה כל כך אטרקטיבי כמו שהוא מיוצג? האם אנחנו מבינים את הסיכונים במסלול זה? והאם הוא משקף החזר חודשי ברמת ביטחון גבוהה שלא ישתנה?.

התשובות לשאלות שהצגתי הם חשובות ואני אנסה לענות עליהן :

קודם כל חשוב להדגיש כי מסלול הפריים הוא מסלול מאוד תנודתי והוא תלוי בהמון גורמים ולכן קשה מאוד לחזות את הכיוון שלו גם לאיש מקצוע והיו גדולים וחכמים שכבר טעו בהערכות של הכיוון שלו.

הבעיה השנייה של המסלול, שהריבית במסלול זה הינה ריבית שיש לה פוטנציאל להשתנות בכל חודש וחודשו ואין לה יציבות ודאית שהיא תישאר לאורך זמן באותו גובה של ריבית.

הבעיה השלישית, במסלול זה כשהריבית עולה יש השפעה ישירה על ההחזר החודשי ומשפחה שבנתה על החזר חודשי בו היא יכולה לעמוד יכולה למצוא את עצמה קורסת תחת העול של המשכנתא בעקבות עלייה של מספר אחוזים במסלול הפריים.

אישית אני חושב שזה מסלול שצריך להתייחס אליו בחשדנות רבה ולהבין כי ההחזר החודשי בו עלול להשתנות ברגע אחד ולכן יש להתכונן להחזר חודשי גבוה יותר מראש ולא לקנות את האשליה שזה ההחזר החודשי שישאר לאורך זמן כי אין בכך וודאות.

המסלול מתאים למי שמעוניין לפרוע חלק מההלוואה שלו בטווח הנראה לעין כגון שנה, שנתיים ואף חמש או לחילופין למי שיכול לעמוד בזעזועים של עלייה בהחזר החודשי בלי שזה ישפיע עליו באופן אגרסיבי.

הכותב רושם את דעתו בלבד ואין הכתוב מחליף ייעוץ מקצועי, על ידי יעוץ כלכלי או יועץ משכנתא מקצועי. 

למידע נוסף או התייעצות ראשונית ללא כל התחייבות אתם מוזמנים ליצור קשר איתנו בטלפון 03-5298779 

כל מי שלוקח היצע מהכתוב עושה זאת על דעת עצמו ולא יבוא בטענות או מענות לכותב או לעורך הפוסט ולוקח את מלוא האחריות על עצמו – ט.ל.ח.

גלילה לראש העמוד

התקשרו
050-6382991
או השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן