האם כדאי להשתמש בקרן השתלמות לפירעון המשכנתא

שאלה זו נשאלת לא מעט פעמים ויש גם יועצים רבים שבונים את התמהילים לפי הזמן בו הקרן השתלמות צריכה להיפרע, אך מי אמר שאכן יהיה כדאי לפרוע את המשכנתא על ידי הקרן השתלמות?. אישית אני מאמין שהחיים של משפחה או אפילו אדם בודד הם מאוד דינמים ולכן יש להשאיר את הקרן השתלמות כאופציה של פירעון המשכנתא אך לא לראות בזה כחלק מהתכנון האסטרטגי כי מהרגע שנלקחת המשכנתא ועד לנקודה שקרן ההשתלמות משתחררת עובר זמן רב ברוב המקרים והרבה מאוד שינויים יכולים לקרות כגון : כניסת כספים אחרים, ילד נוסף שצריך את הכסף לריהוט או משהו אחר, תשלום חוב יקר יותר וכדומה.

סיבה שנייה, שלא תמיד נכון להשתמש בקרן ההשתלמות לפירעון המשכנתא היא השקעה, במקרים רבים יהיה לנו כדאי להשקיע את הכסף במסלול השקעה אלטרנטיבי, כגון : דירה להשקעה בארץ או בחו'ל, קרן השקעות מסויימת או באגרות חוב וכדומה, אך השקעות זה דבר אינדיבידואלי ולכן יש לבחון כל מקרה לגופו.

סיכום :  ההחלטה אם להשתמש בקרן ההשתלמות לפירעון משכנתא או לא היא דבר שצריך לבחון באופן מאוד קפדני ולא למהר לעשות זאת בגלל הרצון להקטין את סכום המשכנתא.
חשוב לזכור שגם אם בסופו של יום החלטנו להשתמש בקרן ההשתלמות לפירעון המשכנתא רצוי להתייעץ עם אדם מקצועי איזה מסלול לפרוע והאם רצוי להקטין, או להשאיר את ההחזר החודשי החדש וכך לחסוך סכומי כסף גדולים.

הכותב רושם את דעתו בלבד ואין הכתוב מחליף ייעוץ מקצועי, על ידי יעוץ כלכלי או יועץ משכנתא מקצועי. 

למידע נוסף או התייעצות ראשונית ללא כל התחייבות אתם מוזמנים ליצור קשר איתנו בטלפון 03-5298779 

כל מי שלוקח היצע מהכתוב עושה זאת על דעת עצמו ולא יבוא בטענות או מענות לכותב או לעורך הפוסט ולוקח את מלוא האחריות על עצמו – ט.ל.ח.

גלילה לראש העמוד

התקשרו
050-6382991
או השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן