איך ניתן לקבל משכנתא מעל 75% כפי שמתיר כיום בנק ישראל

כיום בנק ישראל מאשר ללקוח פרטי, או לחילופין למשפחה לקבל משכנתא עד לגובה של כ – 75% מערך הנכס, מצב זה יוצר במקרים רבים חוסר אפשרות של לקוחות רבים לרכוש את הנכס וזה מהווה עוד מעצור בדרך לבית. האפשרויות של לקוחות מסוג זה הן מאוד מוגבלות אך ישנן מספר אפשרויות שהלקוח יכול לשקול כחלופות להשלמת ההון העצמי.

האפשרויות העומדות בפניו הן :

1. לקיחת הלוואה פרטית מהחשבון הפרטי האישי על חלק מהסכום, החיסרון במצב זה הינו שהלוואה מסוג זה היא יחסית יקרה והיא לתקופת זמן מאוד מצומצמת.

2. לקיחת הלוואה כנגד קרן השתלמות או לחילופין קופת גמל וכדומה, אופציה זו קיימת ואף היא נעשית, החסרון הינו כמו בסעיף א, שברוב המקרים החברות מציעות זאת כחלופה עם תקופה קצרה וריבית אמנם טובה יותר מאפשרות א, אך עדין יקרה יותר.

3. השלמת ההון העצמי על ידי נכס נוסף של לוקח ההלוואה או לחילופין על ידי נכס של אחד מההורים או של שניהם . 
משלושת האפשרויות, אפשרות ג, היא הטובה ביותר מהסיבות הבאות :

  • הלוואה מסוג זה הינה לטווח ארוך יותר מכל שאר האפשרויות שציינתי.
  • הלוואה מסוג זה תהיה בריביות טובות יותר מהאפשרויות האחרות.

לסיכומו של דבר, אפשרות ג, תביא לנו את המצב הנוח ביותר ללווה וכנראה גם תביא את החיסכון המקסימלי בהסתכלות כוללת על כל סכום המשכנתא או לחילופין אם ניקח לאותה את ההלוואה לאותה תקופה. התוכן המופיע במאמר זה ולרבות כל מידע, הערכה, המלצה ופרשנות הם עפ"י שיקול דעתו הבלעדי של הכותב ואין הכותב אחראי לטעויות מכל סוג שהוא או לנזקים שיגרמו למסתמך על מידע מאמר זה בלבד. הכותב עשה כל מאמץ לשמור על דיוק הנתונים והמידע במאמר זה, אך אין הכותב אחראי בכל צורה שהיא לשימושי הקורא במידע והקורא לא יבוא אל הכותב או העורך בטענה או תביעה כלשהי.

הכותב רושם את דעתו בלבד ואין הכתוב מחליף ייעוץ מקצועי, על ידי יעוץ כלכלי או יועץ משכנתא מקצועי. 

למידע נוסף או התייעצות ראשונית ללא כל התחייבות אתם מוזמנים ליצור קשר איתנו בטלפון 03-5298779 

כל מי שלוקח היצע מהכתוב עושה זאת על דעת עצמו ולא יבוא בטענות או מענות לכותב או לעורך הפוסט ולוקח את מלוא האחריות על עצמו – ט.ל.ח.

גלילה לראש העמוד

התקשרו
050-6382991
או השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן