איך בונים תמהיל אופטימלי

רבים שואלים את עצמם איך אני בונה לעצמי תמהיל אופטימאלי למשכנתא שלי? אבל האם יש דבר כזה תמהיל אופטימלי? או לחילופין יש מספר חלופות שהן יכולות להיות תמהיל אופטימלי? או במילים אחרות המושג של תמהיל אופטימאלי הוא לוקה בחסר וצריך להגיד אופטימיזציה לתמהיל הסופי שאיתו אני בוחר ללכת?.

כשאני מדבר על תמהיל אופטימלי, אני מתכוון, שלאחר שבנינו את העסקה ולאחר שעשינו השוואות בין הבנקים על מנת לקבל מושג לאילו ריביות אנחנו יכולים להגיע, הגיע השלב שבו אנו צריכים לעשות אופטימיזציה לתמהיל ולחתור להגיע לתמהיל הטוב ביותר.

אז איך עושים זאת? השיטה היא מאוד פשוטה ולא צריך להיות כלכלן גדול בשביל להבין את החוקים הבסיסים שלה, עם זאת, איש מקצוע יכול לעשות זאת בצורה מקצועית יותר מאיתנו כי לפעמים נדרשים כתוצאה משינוי מסוים לעשות שינויים נוספים בתמהיל הכולל כי אנחנו חיים תחת אילוצים שאנחנו מציבים לעצמנו או לחילופין חיי היום יום מעמידים אותם בפנינו כעובדה כגון : הוצאות על ילדים, הוצאות על אוכל ומוצרי בסיס אחרים וכדומה.

אז בחזרה לעניינינו, הדרך הטובה ביותר היא לבדוק עם הבנקאי או היועץ מה יקרה אילו נוריד שנה או שנתיים ממסלול כזה או אחר בתמהיל ולעשות את החשבון בכמה זה יכול לשפר לנו את גובה הריבית על העסקה.

הדבר השני, לבדוק עם הבנקאי אילו גיוסים טובים יש לו החודש ולראות אם אנחנו יכולים להגיע איתו למצב של הצלבת אינטרסים, מה שיכול לשפר לנו גם כן את גובה הריבית בשוליים ואף לשפר את גובה הריבית בכל המסלולים אם לא בחלקם.

לאחר שעשינו את הבדיקות, במקרים רבים נגלה כי ההחזר החודשי שלנו עלה ולכן עלינו לעשות שינויים בשאר התמהיל, או לחפש מקום אחר בהוצאות האישיות שלנו שבו אנו צריכים להתייעל על מנת שנגיע להחזר החודשי הרצוי ועדין להישאר במצב טוב יותר ממצבנו ההתחלתי.

הכותב רושם את דעתו בלבד ואין הכתוב מחליף ייעוץ מקצועי, על ידי יעוץ כלכלי או יועץ משכנתא מקצועי. 

למידע נוסף או התייעצות ראשונית ללא כל התחייבות אתם מוזמנים ליצור קשר איתנו בטלפון 03-5298779 

כל מי שלוקח היצע מהכתוב עושה זאת על דעת עצמו ולא יבוא בטענות או מענות לכותב או לעורך הפוסט ולוקח את מלוא האחריות על עצמו – ט.ל.ח.

גלילה לראש העמוד

התקשרו
050-6382991
או השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן