ביטוח אחריות מקצועית

אנשים שיש להם מקצועות שהאחריות בהם היא בחשיבות עליונה, כגון רופאים, חייבים לבטח את עצמם, שכן מדובר על אחריות של בריאות האדם. לא פעם קורה כי בניתוחים מסוימים שלא הצליחו מסיבה שאינה קשורה לרופאים, כי אם במצבו הרפואי של המטופל ,או שהייתה טעות אנושית, מי שייתבע יהיה הרופא וביה"ח שבו בוצע הטיפול או הניתוח. לפעמים גם מהרדמה כללית אנשים נפטרים והסיבות אינן ידועות תמיד. זו הסיבה, כי יש לבטח את הרופאים בפוליסת ביטוח אחריות מקצועית, על כל צרה שלא תהיה. גם אלה העוסקים במקצועות הפרה רפואיים, מומלץ לבטח את עצמם וכן עוד מקצועות חופשיים, כגון עריכת דין, ברוקרים ורואי חשבון או כל מקצוע אחר, שעשוי לגרום ללקוחות נזק ממשי.

כיסוי נזיקין וכיסוי משפטי בעת תביעה

כאשר בעלי מקצועות חופשיים, רוכשים  ביטוח אחריות מקצועית, הם למעשה מכסים את עצמם בהגנה משפטית וליווי מקצועי במקרה ויתבעו וכן, כיסוי עד לגובה הפוליסה של תשלום הנזיקין אם ייתבעו בגין גרימת נזיקין. הכיסוי של הפוליסה מכסה את אנשי המקצוע, 24 שעות ביממה. השאלה היא, מה האחריות המקצועית של המבוטח? אם זה מאמן ספורט, קוסמטיקאית או כל בעל מקצוע חופשי אחר? ראשית, על בעלי המקצוע החופשי, לפעול על פי אמות המידה המקובלות בתחומו. בעת תביעת נזיקין בגין רשלנות מקצועית, יעמוד בעל המקצוע במבחן, אשר יבדוק אם אכן פעל על פי אמות המידה. המבחן נקרא בשפה המשפטית:"מבחן המטפל הסביר" במשפט עצמו, עשויות לעלות עילות שונות כגון:

  • נזק שנגרם בשל ייעוץ שגוי
  • נזק שנגרם עקב אירוע תאונה {צד ג'}
  • נזק שנגרם בשל רשלנות מקצועית
  • נזק שמגרם בשל מכשיר פגום
  • תביעה פלילית

חוץ מתביעות פליליות, כל העלויות מכסות בעת  ביטוח אחריות מקצועית. כל אחת מעילות התביעה, תיבדק כמו למשל ההליכים שהובילו לנזק.במידה ויימצא כי התהליך אכן בוצע ברשלנות, ביהמ"ש יפסוק כי על המבוטח לשלם לאדם שתבע אותו.

ביטוח אחריות מקצועית גם למי שעוסק בענפי הספורט

מאמני ספורט כגון מאמני חדרי כושר, מאמני כדורגל וכדורסל, מדריכי ספורט אתגרי, חייבים בכיסוי של ביטוח אחריות מקצועית.יש לציין, כי פגיעות נזקי גוף נידונות בחומרה בבתי המשפט ומדובר גם על סכומים גדולים. גם מי שאינו נחשף לאחריות כלפי לקוחותיו או מטופליו, כל אדם, עדיין חשוף לפגיעות אישיות. זו הסיבה כי בכל מקצוע או עבודה כדאי להיות שקטים ולהיות מכוסים בביטוח זה.

עומרי קפלן, מספר רשיון: 017869553

יגאל אלון 120 תל אביב , קומה 3

שמעת, וראית

מוזמן להשאיר פרטים ונבדוק איך ניתן להשיג לך את העסקה הכי טובה או בטלפון: 073-3856507

מאמרים
גלילה לראש העמוד

התקשרו
050-6382991
או השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן